SMARTŞARJ KULLANIM KOŞULLARI SÖZLEŞMESİ

SMARTŞARJ ve SÖZLEŞME HAKKINDA

Milcom/SmartŞarj, 02.04.2022 tarih ve 31797 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Şarj Hizmeti Yönetmeliği ("Yönetmelik") kapsamında lisans alan şarj ağı işletmecilerine ve/veya alt yüklenicilerine ait elektrikli araç şarj istasyonlarının yönetilmesini sağlayan Elektrikli Araçlar Şarj Ağı İşletmecisi Yönetim Yazılımını geliştiren, ticari sözleşmelere bağlı olarak dağıtan, son kullanıcıya şarj hizmeti veren platformu işleten ve satan bir şirkettir.

Elektrikli araç kullanıcısının şarj hizmetini belli avantajlar dahilinde edinmesi amacıyla akdedilen işbu Kullanıcı Sözleşmesi, Yönetmelik'in 29. maddesinde düzenlenen "Sadakat Sözleşmesi" ile aynı anlamı taşır.

SMARTŞARJ HAKKINDA YASAL BİLGİLER ve İLETİŞİM ADRESLERİ:

Ticaret Ünvanı:

Milcom Bilişim Yazılım Teknoloji Ltd.Ş.

Adres:

Teknopol İstanbul - Ahmet Yesevi Mahallesi, Kerem Sokak, No:9/1, İç Kapı No: 19, Esenyalı 34903 Pendik/İSTANBUL

Vergi Dairesi:

Tuzla Vergi Dairesi

Vergi Numarası:

6211084400

MERSİS Numarası:

6210-8440-0000-001

KEP Adres:

milcombilisim@hs01.kep.tr

E-posta Adresi:

info@smartsarj.com

Çağrı Merkezi:

+90 (850) 244 07 24

SÖZLEŞMENİN YÜRÜRLÜĞE GİRMESİ

Kullanıcı, SmartŞarj'ın csms.smartsarj.com.tr alanındaki internet sayfası üzerinde veya mobil uygulama platformunda, Uygulama kayıt ve giriş ekranlarında yer alan:

“Uygulamamızı kullanarak; SmartŞarj "Kullanım Koşulları", "Gizlilik Politikası" ve "KVKK Kapsamında Açık Rıza Beyanı"nı; ayrıca üye olmanız durumunda ise ilave olarak "Kullanım Koşullarını" kabul etmiş olacaksınız.”

bölümünü okuyarak devam ettiğinde Kullanım Koşulları Sözleşmesinin içeriğini kabul etmiş sayılırlar. Bu kabul ile ilgili kullanıcı "Kullanıcı" unvanını kazanmış sayılır.

HİZMETİN TEMEL NİTELİKLERİ

SmartŞarj, Kullanıcı’ya, Elektrikli Araç Şarj Ağı İşletmecisi lisansı almış olan paydaşlarının ve alt yüklenicilerinin işlettiği istasyon ağında elektrikli araçlarını şarj etmelerine olanak sağlayan hizmetler sunmaktadır. Kullanıcı, Hizmet alırken SmartŞarj'ın mobil uygulamasını ve csms.smartsarj.com.tr web adresindeki uygulamayı ve/veya diğer yöntemleri kullanabilecektir.

TARİFE ve ÖDEME SİSTEMLERİ

Şarj hizmet birim fiyatları ve indirim oranları Milcom / SmartŞarj'ın web sitesi ve mobil uygulamada yer alır. SmartŞarj, şarj hizmet birim fiyatları ve indirim oranlarında tek taraflı değişiklik yapma hakkını saklı tutar.

Şarj hizmeti birim fiyatı Kullanıcı’ya ilgili mevzuat hükümleri ve EPDK kararları gözetilerek indirimli olarak uygulanabilir.

Şarj hizmeti fiyatı, tüm vergiler dahil TL/kWH cinsinden belirlenen birim fiyatı ile araca aktarılan kWh cinsi enerji miktarının çarpımı sonucu bulunur.

SmartŞarj, farklı ödeme sistemlerinden bir ya da birkaçını Kullanıcı’nın kullanımına sunabilir. Birden fazla sistemin sunulması durumunda, Kullanıcı dilediği sistemi seçebilir.

Ödeme sisteminin kredi kartı olduğu durumlarda web sitesinin veya mobil uygulamanın ödeme bölümünde Kullanıcı tarafından bilgisi verilen kredi/banka kartı ile ödeme kuruluşu üzerinden hizmet bedeli ödemesi gerçekleştirilir.

Kullanıcıya sunulan rezervasyon hizmeti kapsamında ücret alınması halinde, bu ücret ilgili rezervasyon kapsamında kullanıcının şarj hizmetini almasından sonra iade edilir.

GENEL KURALLAR

    1. Kullanıcı, Hizmetler'i kullanırken ve/veya SmartŞarj'ın sistemine giriş ve/veya kayıt yaparken, verdiği tüm bilgilerin daima ve her bakımdan eksiksiz, gerçeğe uygun ve güncel olduğunu beyan ve taahhüt eder.
    2. Taraflar, SmartŞarj'ın teknik altyapısında söz konusu olabilecek, hayatın olağan akışından kaynaklanabilecek durumlarda ve/veya SmartŞarj'dan bağımsız olarak ortaya çıkabilecek (elektrik kesintisi, bağlantı problemleri gibi) durumlar nedeniyle, Hizmetler'in tam ve eksiksiz sunulamaması ve/veya Hizmetler'de kesinti olması halinde, SmartŞarj'ın herhangi bir sorumluluğu doğmayacağı konusunda mutabık kalmışlardır.
    3. SmartŞarj, Hizmetler karşılığında uygulayacağı hizmet bedellerini serbestçe belirleme hakkını haizdir. Bu çerçevede, Kullanıcı, Hizmetler'i kullanırken, her bir Hizmet alımı öncesinde, uygulanacak hizmet bedellerini Milcom / SmartŞarj'ın sunduğu internet sitesi, mobil uygulama ayrıca Serbest Erişim Platformu'ndan takip edebilecektir, ancak her durumda, Kullanıcı alacağı her bir Hizmet ile ilgili hizmet bedellerini biliyor addedilecektir. Aynı hususlar, gecikme faizleri için de geçerlidir. Kullanıcı, Hizmetlerin bedelini zamanında ödeyeceğini taahhüt etmektedir. Vadesinde ödenmeyen hizmet bedelleri için ayrıca bir ihtara gerek olmaksızın gecikilen her gün için 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usul Hakkında Kanun'un 51. maddesine göre belirlenen faiz uygulanır. Bu hallerde SmartŞarj'ın mahsuplaşma da dahil tüm yasal hakları saklıdır.
    4. SmartŞarj'ın, farklı Kullanıcıler'a, farklı fiyatlar, promosyonlar ve sair unsurlar uygulaması, farklı Hizmetler sunması mümkündür. Taraflar, her Kullanıcı’nın SmartŞarj nezdinde alacağı Hizmetler'in ve her Kullanıcı’ya SmartŞarj nezdinde uygulanacak fiyat ve sair koşulların, tamamen SmartŞarj'ın takdirine bağlı olarak, farklılık gösterebileceği konusunda mutabık kalmışlardır.
    5. Kullanım Sözleşmesi'nin “Kullanıcı” tarafının kim olduğu konusunda ihtilaf bulunması halinde, Kullanım Sözleşme'nin oluşturulması esnasında kaydedilen cep telefonu numarasının sahibi olan kişi, kullanıcı hesabının sahibi ve Kullanım Sözleşme'sinin “Kullanıcı” tarafı kabul edilerek, bu doğrultuda işlem yapılır.

“Kullanıcı”, üye olurken paylaştığı bilgiler ile oluşturduğu “Hesap Bilgileri”nin üçüncü kişilerce kullanımına izin veremez. “Kullanıcı”, bilgilerinin güncellemesini dilediği zaman uygulama veya çağrı merkezi kanalıyla yapabilir. Bilgi güncelleme sorumluluğu tamamen “Kullanıcı”nın kendisindedir. Kullanıcı profilinin üçüncü kişilerce kullanımına imkan veren “Kullanıcı”lar, “Kullanım Bilgileri”nde belirtmiş olduğu cep telefonu numarası ve bu numaraya iletilen “OTP Şifre” ile gerçekleştirilen tüm işlemlerin kendisi tarafından gerçekleştirilmiş olduğunu, bu işlemlerden kaynaklanan sorumluluğunun peşinen kendisine ait olduğunu, bu şekilde gerçekleştirilen iş ve işlemleri kendisinin gerçekleştirmediği yolunda herhangi bir def'i ve/veya itiraz ileri süremeyeceğini ve/veya bu def'i veya itiraza dayanarak yükümlülüklerini yerine getirmekten kaçınmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu nedenle Kullanıcı SmartŞarj'dan herhangi bir zarara uğradığı yönünde talepte bulunamaz.

    1. SmartŞarj, Kullanıcı’nın aracının şarj sistemlerinin düzgün ve Hizmetler'i alabilecek şekilde çalışmaması gibi araç kaynaklı veya trafik durumu nedeniyle söz konusu olabilecek herhangi bir Hizmet alamama ve/veya zarar görme halinden, ve ayrıca, Kullanıcı’nın aracının yeteri kadar şarjı olmaması nedeniyle yolda kalmasından ve sair hallerden sorumlu değildir.
    2. Kullanıcı, SmartŞarj'ın sunduğu Hizmetler'i istismar edebilecek, kötüleyebilecek, kendilerine veya üçüncü kişilere herhangi bir menfaat sağlayabilecek herhangi bir işlem veya eylemde bulunmamayı beyan ve taahhüt eder.
    3. Hizmetler'den yararlanan Kullanıcı, Hizmetler'i hukuka ve amacına uygun şekilde kullanmayı ve Hizmetler dahilinde yaptığı her işlem ve eylemdeki hukuki sorumluluğunun kendisine ait olduğunu kabul eder. Kullanıcı’nın Hizmetler ile ilgili olarak, işbu Sözleşme'ye ve yürürlükteki mevzuata aykırı olarak gerçekleştirdiği herhangi bir işlem, eylem ve/veya faaliyet nedeniyle SmartŞarj doğrudan veya dolaylı olarak hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Bu tip bir durumda, SmartŞarj'ın herhangi bir nedenle, herhangi bir kişiye, herhangi bir ödeme yapması halinde, SmartŞarj'ın, faiz ve tazminat dahil tüm yasal talepler için ilgili Kullanıcı'ya rücu hakkı saklıdır.
    4. Kullanıcı, SmartŞarj'ın internet sitesi, mobil uygulaması ve sair platformlarında bulunabilecek unsurlar dahilinde, SmartŞarj'ın ve/veya bir üçüncü şahsın, ayni veya şahsi haklarına, malvarlığına tecavüz teşkil edebilecek şekilde, mevcut resimleri, metinleri, görsel ve işitsel imgeleri, video kliplerini, dosyaları, veritabanlarını, katalogları ve listeleri çoğaltmayacağını, kopyalamayacağını, dağıtmayacağını, işlemeyeceğini kabul eder.
    5. Kullanıcı’nın aracını şarj süresi bitiminde bildirimi müteakiben, istasyondan herhangi bir sebeple çekmemesi halinde, fazlaya ilişkin haklar saklı kalmak koşuluyla, Kullanıcı aracın istasyonda kaldığı süreye göre hesaplanacak ilave bedeli ödemekle yükümlü olduğunu kabul ve taahhüt eder.
    6. Kullanıcı, mevzuata ve İstasyon'un bulunduğu yerin kendi özel kurallarına uygun şekilde şarj işlemini gerçekleştirmekle yükümlüdür.
    7. Şarj istasyonlarının her bir kullanımından önce, Kullanıcı işbu maddede sayılan temel güvenlik kontrollerini gerçekleştirmekle yükümlüdür. Bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, aşağıdaki şartlardan herhangi birinin yokluğu durumunda istasyonu kullanmayacağını kabul ve taahhüt eder:
      1. Şarj istasyonunun kullanıldığı anda haritada "kullanıma uygun" (yeşil renkte) olması.
      2. Şarj kablosunun ucunda eğrilme, kırılma ya da herhangi bir hasar olmaması.
      3. Şarj istasyonunda herhangi bir hasar işareti, arıza uyarısı veya diğer açıkça görülebilecek mekanik problem olmaması.
      4. Hizmet alınmak istenen şarj istasyonunda gözle kolayca tespit edilecek şekilde bir altyapı çalışması, arıza, yangın olması, çalışma saatleri içinde olunmaması gibi güvenli şarj koşullarının bulunmaması
    8. Kullanıcı, yukarıdaki 12. maddede sayılan kontroller sırasında istasyonda herhangi bir problem tespit eder ise şarj bağlantısını kesecek, gerekli önlemleri alacak ve  +90 (850) 244 07 24 telefon numarasını arayarak SmartŞarj'ı bilgilendirecektir.
    9. Hizmetler'den faydalanılması sırasında, Kullanıcı’nın Sözleşme'deki yükümlülüklerine, mevzuata, teamüllere aykırı davranışları ve/veya kusur veya ihmali nedeniyle Kullanıcı’nın, SmartŞarj'ın ve/veya üçüncü kişilerin uğrayabilecekleri zararlardan Kullanıcı sorumludur.
    10. Şarj İstasyonlarının, internet sitesinde ve mobil uygulamada belirtilen saatler dahilinde hizmet vereceğini, bu saatler haricinde SmartŞarj'ın Kullanıcı’ya karşı herhangi bir yükümlülüğü olmadığını Taraflar kabul ve beyan ederler.

TALEP ve ŞİKAYET BİLDİRİMİ

Kullanıcı, talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan iletişim kanallarını kullanarak bildirebilir.

UYUŞMAZLIK HALLERİ

İşbu Sözleşme'nin uygulanmasında, yorumlanmasında ve işbu Sözleşme dahilinde doğan hukuki ilişkilere Türk Hukuku uygulanacak olup, 6502 Sayılı Tüketici'nin Korunması Hakkında Kanun kapsamında olmayan Kullanıcılar için işbu Sözleşme dahilinde ve/veya bunlarla bağlantılı olarak doğan veya doğabilecek her türlü ihtilafın varlığı halinde İstanbul (Çağlayan) Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir. 6502 Sayılı Tüketici'nin Korunması Hakkında kapsamında yer alan Kullanıcılar için hukuki uyuşmazlıkların çözümünde uyuşmazlığın miktarına bağlı olarak Kullanıcı’nın ikametgahının bulunduğu Tüketici Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemesi yetkilidir.

İşbu ön bilgilendirme formu Sözleşme'nin ayrılmaz parçası ve ekidir.